Rakstu arhīvs
 
Decembris 2012
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Janvāris 2013
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Februāris 2013
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
Marts 2013
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Aprīlis 2013
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Maijs 2013
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Jūnijs 2013
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Jūlijs 2013
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Augusts 2013
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Septembris 2013
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Oktobris 2013
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Novembris 2013
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Decembris 2013
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Janvāris 2014
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Februāris 2014
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2
Marts 2014
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Aprīlis 2014
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Maijs 2014
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Jūnijs 2014
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Jūlijs 2014
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Augusts 2014
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Septembris 2014
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Oktobris 2014
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Novembris 2014
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Decembris 2014
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Janvāris 2015
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Februāris 2015
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 1
Marts 2015
23 24 25 26 27 28 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Aprīlis 2015
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Maijs 2015
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Jūnijs 2015
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Jūlijs 2015
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Augusts 2015
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Septembris 2015
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Oktobris 2015
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Novembris 2015
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Decembris 2015
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Janvāris 2016
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Februāris 2016
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 1 2 3 4 5 6
Marts 2016
29 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Aprīlis 2016
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Maijs 2016
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Jūnijs 2016
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Jūlijs 2016
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Augusts 2016
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Septembris 2016
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Oktobris 2016
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Novembris 2016
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Decembris 2016
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Janvāris 2017
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Februāris 2017
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 1 2 3 4 5
Marts 2017
27 28 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Aprīlis 2017
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Maijs 2017
 
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Viedoklis

Vai 3. jūnijā piedalīsieties pašvaldību vēlēšanās?



Lai balsotu, jāielogojas sistēmā!
Pēdējās galerijas
Biežākie atslēgvārdi

Talsos aizvadīta Latvijas matemātikas skolotāju konference 20.04.2017

Elīna Lāce
elina@talsuvestis.lv
63291188

7. un 8. aprīlī Talsu 2. vidusskolā notika Latvijas Matemātikas skolotāju apvienības rīkotā konference «Matemātika kompetenču izglītībā». Jau pirmajā lekcijā kļuva skaidrs, ka runātais vienlīdz labi bija attiecināms uz jebkuru citu mācību priekšmetu. «Jums pašiem jābūt ieinteresētiem. Ja skolotājiem tas liksies nevajadzīgi, tad rezultāta nebūs,» secināja Starpnozaru izglītības inovāciju centra vadošā pētniece Ilze France.
Konferences atklāšanā izskanēja ne viena vien atzīšanās. Pasākuma vadītājs Ingus Stauģis atzinās, ka viņam matemātikā bijis trijnieks. Talsu novada domes priekšsēdētājs Aivars Lācarus atklāja, ka viņa matemātikas skolotājs savulaik teicis: «Es zinu, kā esmu jūs mācījis, un zinu, ko no jums katra sagaidīt, bet tagad varu atļauties pajautāt, kur iesiet studēt un kāda atzīme jums ir vajadzīga!» Savukārt Talsu 2. vidusskolas direktors Oļegs Solovjovs krievu valodā noskaitīja joprojām neaizmirsto pantiņu, ko skolas gados iemācījusi matemātikas skolotāja, ar asociāciju palīdzību vairojot izpratni par bisektrisēm!
Latvijas Matemātikas skolotāju apvienības prezidente Rudīte Andersone uzslavēja Talsu 2. vidusskolas kolektīvu, kas savas kompetences parādījis jau viesu sagaidīšanā, strādājot vienā komandā ar skolēniem. «Mēs zinām, ka atzīme ir centības, nevis gudrības mērs. Ne jau par atzīmēm mēs rūpējamies, bet par to, kas ir bērna galviņā. Šīs divas dienas ir veltītas tam, lai mainītos ar viedokļiem, uzklausītu citus par to, kā bērnu un jauniešu galvas padarīt vēl gudrākas, jo gudrība ir tas mērs un mērķis, uz ko ejam,» apliecināja R. Andersone.
«Talsu Vēstis» kopā ar matemātikas skolotājiem noklausījās pirmo lekciju, kuras tēma ļoti sasaucās ar konferences nosaukumu, — tajā I. France rosināja domāt par ieguvumiem skolēnam un skolotājam, matemātikas mācīšanā izmantojot kompetenču pieeju. Jau 2006. gadā valsts izglītības standarts noteicis, ka skolēniem jāmāca domāt, pētīt, pieņemt lēmumus, būt aktīviem. «Rodas jautājums, kas tad ir šodien — kas ir kompetences? Tieši tas pats, ne gluži tas pats vai vispār kaut kas cits?» jautāja pētniece, aicinot aizdomāties, kas no 2006. gadā iecerētā šobrīd tiešām notiek skolās un kas būtu vajadzīgs pārējā ieviešanai reālajā dzīvē.
Turpmākajā lekcijā
izskanēja tādi ikdienā nedzirdēti termini (ko acīmredzot ir vērts sākt apgūt!) kā caurviju jeb starppriekšmetu prasmes un metakognīcija kā domāšana par to, kā domājam. Lektore pieskārās arī aktuālajai tēmai, ko no skolēniem sagaida potenciālie darba devēji. «Ir jāsaprot, kas mums jādara vairāk, un es domāju nevis daudzumu, bet efektivitāti, dziļumu, lai skolēnu sagatavotu un viņš droši varētu doties tālāk,» sprieda I. France.
Ja iepriekš jau lauzītas galvas par to, kā mācīt skolēniem domāt, tad nu jāsper solis tālāk, atrodot veidus, kā mācīt skolēniem domāt apzināti, izvērtējot savu domu gājienu un spējot to vajadzības gadījumā mainīt pret efektīvāku. Zinot, ka domāt spēj jebkurš, skolotāju atbildība ir dot iespēju līmenim atbilstoši domāt arī vājākajiem skolēniem. Tā vietā gadoties gluži pretēji — skolotājs kļūst par ķīli, kas kavē skolēnu domāšanas procesu, nosakot, kad domāt un kad vispār nedomāt!
Kompetence būtībā nozīmējot spēju kompleksi izmantot zināšanas, prasmes un paust attieksmi, risinot problēmas mainīgās situācijās un protot uz tām pārnest iepriekš apgūto. Lai to varētu, skolotājiem jāpanāk situācija, ka to, ko skolēns iemācās vienā mācību priekšmetā, viņš spēj pielietot arī citos mācību priekšmetos.
Izteikties par ieguvumiem
matemātikas mācīšanā, izmantojot kompetenču pieeju, varēja arī paši skolotāji. Kādi sprieda, ka tādējādi tiks iemantoti ieinteresētāki skolēni. Izskanēja viedoklis, ka gan skolēns labāk sapratīs, kas viņam ir vai nav skaidrs, gan skolotājs labāk varēs izvērtēt, pie kā vēl jāpiestrādā. Bija arī divi pretēji viedokļi — viens, ka skolotājam būs jāstrādā mazāk, jo lielu daļu darba paveiks paši skolēni, bet otrs — ka skolotājam nāksies burtiski rauties ar slapju muguru, lai iecerēto īstenotu. «Mums būs jākļūst universālākiem pedagogiem — jābūt zinošiem ne tikai matemātikā, bet visās jomās,» norādīja kāda skolotāja.
Virkni ieguvumu minēja lektore, pieminot arī iepriekšminēto skolēnu intereses palielināšanos. Iespēja redzēt lietas kopsakarībās samazināšot apgūstamo faktu apjomu un tā ietaupīšot laiku mācību procesā. Jaunās zināšanas balstot uz iepriekšējām, būšot iespēja labāk izprast to veidošanos, samazinot arī stāstīšanas apjomu skolotājam. Vēl viens ieguvums varot būt nebaidīšanās no jaunām situācijām un kļūdīšanās uzskatīšana par vērtību, kas dod iespēju mācīties. Skolotājiem noderīga būšot iespēja mērķtiecīgi sadarboties ar kolēģiem. Apzinātā domāšana palīdzēšot gan skolēniem saprast savu domu gājienu, gan skolotājiem precīzāk palīdzēt mācīties. Būšot izmērāms sasniegumu pieaugums, dodot arī skolotājam pārliecību, ka ikviens skolēns spēj progresēt.
Maza atkāpe
Sagadījās, ka priekšpēdējā rindā raksta autorei blakus apsēdās neviens cits kā matemātiķis Jānis Mencis (juniors). «Viss skolotājus interesējošais,» viņš vērtēja, rādot uz konferences programmā paredzēto lekciju un nodarbību tēmām. Un piebilda: «Reizēm gan gadās, ka virsraksts ir, bet satura nav.» Jācer, ka šajā reizē arī konferences saturs izrādījās jēgpilns un iedvesmojošs turpmākajam darbam.

Atslēgvārdi
Izglītība, Talsu 2. vidusskola
Komentāri
Komentēt var tikai reģistrēti lietotāji.
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com
Lietotāja profils
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com
Twitter
----- Account: talsuvestis.lv -----