Rakstu arhīvs
 
Decembris 2012
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Janvāris 2013
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Februāris 2013
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
Marts 2013
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Aprīlis 2013
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Maijs 2013
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Jūnijs 2013
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Jūlijs 2013
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Augusts 2013
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Septembris 2013
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Oktobris 2013
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Novembris 2013
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Decembris 2013
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Janvāris 2014
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Februāris 2014
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2
Marts 2014
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Aprīlis 2014
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Maijs 2014
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Jūnijs 2014
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Jūlijs 2014
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Augusts 2014
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Septembris 2014
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Oktobris 2014
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Novembris 2014
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Decembris 2014
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Janvāris 2015
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Februāris 2015
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 1
Marts 2015
23 24 25 26 27 28 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Aprīlis 2015
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Maijs 2015
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Jūnijs 2015
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Jūlijs 2015
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Augusts 2015
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Septembris 2015
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Oktobris 2015
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Novembris 2015
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Decembris 2015
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Janvāris 2016
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Februāris 2016
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 1 2 3 4 5 6
Marts 2016
29 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Aprīlis 2016
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Maijs 2016
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Jūnijs 2016
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Jūlijs 2016
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Augusts 2016
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Septembris 2016
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Oktobris 2016
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Novembris 2016
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Decembris 2016
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Janvāris 2017
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Februāris 2017
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 1 2 3 4 5
Marts 2017
27 28 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Aprīlis 2017
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Maijs 2017
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Jūnijs 2017
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Jūlijs 2017
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Augusts 2017
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Septembris 2017
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Oktobris 2017
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Novembris 2017
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Decembris 2017
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Janvāris 2018
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Februāris 2018
 
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4
Viedoklis

Vai izjūtat cenu pieaugumu?



Lai balsotu, jāielogojas sistēmā!
Pēdējās galerijas
Biežākie atslēgvārdi

Produktu ražo rūpnīcā, bet zīmolu — prātā 13.02.2018

Mārīte Jankeleviča
marite@talsuvestis.lv
63223336

Trešdien, 7. februārī, Talsu novada muzejā pulcējās prāvs pulks ļaužu no visas Kurzemes. Viņi bija ieradušies uz lekciju par zīmolvedību, ko vadīja talseniece, pasniedzēja Jolanta Derkevica-Pilskunga.
Janvārī uzsākās projekts «Mājražotāju un amatnieku potenciāla attīstība un tūrisma piedāvājuma «Ražots Kurzemē» izveide». To realizē sešas Kurzemes vietējās rīcības grupas: «Darīsim paši!», Saldus rajona attīstības biedrība, «Talsu rajona partnerība», «Laukiem un jūrai», Ziemeļkurzemes biznesa asociācija un «Kandavas partnerība», sadarbojoties ar Viesnīcu un restorānu mācību centru, Kurzemes tūrisma asociāciju un Kurzemes tūrisma apvienību. Tā mērķis ir aktualizēt un stiprināt mājražotāju un amatnieku reģionālo piederību Kurzemei, veidojot kopīgu vizuālo identitāti. Uzsāktajā projektā janvārī jau notikuši divi mācību semināri mājražotājiem un amatniekiem Kuldīgā un Jaunpilī, kur tika runāts par tirgus izpēti un likumdošanu. Un trešā lekcija šajā mācību ciklā notika Talsos, kur J. Derkevica-Pilskunga klātesošajiem stāstīja par zīmolvedību. Projekta veidotāji ir priecīgi par mājražotāju un amatnieku lielo atsaucību, jo katrā no semināriem dalībnieku skaits pārsniedza plānoto. Arī Talsos bija pilna zāle un nācās izvietot papildu krēslus, jo bija ieradušies 56 cilvēki (gan tādi, kas jau darbojas kā mājražotāji vai amatnieki, gan tādi, kas tikai plāno uzsākt savu biznesu). Nelielam ieskatam par runāto Talsos.
Daudzi jauc preču zīmi ar zīmolu,
jo zīmols ir tas, kas ļauj vienā mirklī uztvert produktu ar dažādām asociācijām. Preču marka, zīme ir noteiktā kārtībā reģistrēts apzīmējums, ko liek uz preces vai tās iesaiņojuma. Tirdzniecības zīme — nosaukums, kas neizraisa skaidrus stereotipus, bet vienkārši nodrošina zināma vārda atpazīstamību bez jebkādām papildu emocijām. Savukārt zīmols ir līdzšinējā pieredze ar attiecīgo uzņēmumu, kas klientam ir radusies no jebkāda veida saskares ar kompāniju un tās produktu vai pakalpojumu. Tas ir vesels kopums. Uzņēmumam, radot un virzot savu zīmolu, ir skaidri jāsaprot, ko tas grib uzrunāt, kāpēc to vispār darīt, ko un kā pateikt cilvēkiem. Un zīmols var būt daudz kam: precei, servisam, organizācijai, idejai un vietai (šeit tika minēts, ka Talsu zīmols nu kļuvis par «Talsi VAU!» — suņu asociāciju).
Pasniedzēja minēja lielisku, filozofisku Heraklīta atziņu: «Pieņemiet, ka nekas nav mainīgs pasaulē, kurā pastāv jūsu zīmols. Viss mainās. Jūsu zīmola relatīvais stāvoklis un uztvērums nebūs visu laiku vienāds. Tāpēc zīmols ir jāvada, balstoties uz pastāvīgu mainību.» Šeit runāja par sabiedrības vēlmju maiņu, dažādām tendencēm, kam nepieciešams sekot līdzi. Piemēram, tika apspriests, ka dažādu latvju zīmju izmantošanas bumam jau vērojams noriets un nepieciešams domāt ko jaunu. Vai arī turpināt tās aktualizēt, bet jaunos citādos veidos. Vairākkārt izskanēja teikums: «Kas par daudz, tas par skādi.» Uzņēmējam nepieciešams nemitīgi mainīties, lai nepazustu, jo katram produktam ir savs dzīves cikls.
Kā būtisks pamats tika minēts, ka attiecības ar patērētāju ir noteicošais kritērijs veiksmīgai pārdošanai. Ļoti būtiska ir atgriezeniskā saite ar klientu, tāpēc nepieciešams pavaicāt vērtējumu un noskaidrot, kas viņam patika vai nepatika. Tajā pašā laikā paturot prātā: katrs cilvēks uztver ko citu. «Nemetiet visas olas vienā grozā!» uzsvēra J. Derkevica-Pilskunga. Pircēju uzticība ir jānopelna, un klientu nekādā gadījumā nedrīkst uztvert kā pašsaprotamu.
Lai piesaistītu cilvēka uzmanību, jāizmanto AIDA modelis. A: attention (no angļu val.  — uzmanība). Teiksim, zīmīgs, skaļš pirmais teikums vai skaņa reklāmā. I: interest (no angļu val. — interese). Nepieciešams uzdot tādu jautājumu, lai potenciālajā klientā radītu interesi. Piemēram: vai jūs nomoka muguras sāpes? D: desire (no angļu val. — vēlme). Jāpaskaidro par produktu un jāatklāj faktori, kas potenciālajam klientam radīs vēlmi to iegādāties. A: action (no angļu val. — darbība). Mudināt uz rīcību, piemēram, brīdinot, ka rīt visas preces tiks pārdotas ar 50 procentu atlaidi vai tiek pārdotas pēdējās produkta vienības, kas palikušas pirms jaunās kolekcijas ieviešanas.
Lektore uzskaitīja šī gada mārketinga tendences.
Pirmo viņa minēja jaunas privātuma normas, tāpēc uzņēmējiem būtiski to ņemt vērā. Piemēram, par foto un video ar svešām personām publicēšanu. Otrā tendence: video, bet bez skaņas (piemēram, kļuvušas populāras reklāmas bez audio). Trešais: dažādas sociālās vietnes joprojām ir topā, tomēr to secība mainās. Nozīmīgas ir arī mājaslapas. Ceturtais: papildinātās realitātes efekts, kas izteikti tiek izmantots sociālajās vietnēs Instagram, Snapchat. Piektais: robotizētas sarakstes (piemēram, apmeklējot kāda uzņēmuma mājaslapu, parādās lodziņš ar tekstu, piedāvājot palīdzību, ja ir kādas neskaidrības). Sestais: mikro un makro ietekmētāji (piemēram, kādas slavenības, ārsta vai asociācijas ieteikums lietot konkrētu produktu vai pakalpojumu).
Top 3 visefektīvākie veidi, kā sa­sniegt klientu Latvijā: 1) sociālie mediji (Facebook, Twitter, Instagram); 2) e-pasta mārketings; 3) preses relīzes medijiem (jo īpaši strādā, ja tiek runāts par sociālo atbildību, piemēram, atbalstot kādu sociāli neaizsargātu cilvēku grupu; šādā veidā kompānija sevi netieši popularizē). Uzņēmumi šogad tāpat plāno aktīvi izmantot sociālos medijus, īpaši pievēršot uzmanību video un blogu veidošanai. Jāņem vērā, ka aizvien populārākas kļuvušas arī vietnes Pinterest un LinkedIn.
Lekcijā runāja arī par citiem jautājumiem, tajā skaitā par zīmola pirmsākumiem, komunikāciju ar cilvēkiem, zīmola identitāti, uzbūvi, pamatelementiem, klasifikāciju, tā dzīves ciklu vadīšanu un citiem.
Turpmāk mācības plānotas
Dundagas, Saldus, Engures un Kandavas novadā.
«Esam ļoti gandarīti par lielo atsaucību. Uz katru no semināriem ierodas vidēji 50 dalībnieku. Patlaban jau radies noteikts dalībnieku kopums, kas apmeklē visus seminārus. Dažādās norises vietas ir arī labs iemesls, lai iepazītu kaimiņu pilsētas un vietas. Pēc semināra Talsos dalībnieki nāca klāt un teica, ka tas bijis ļoti vērtīgs, par ko mēs priecājamies,» teic biedrības «Darīsim paši!» koordinatore Ieva Birbele.

Pievienotie attēli
Atslēgvārdi
uzņēmējdarbība
Komentāri
Komentēt var tikai reģistrēti lietotāji.
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com
Lietotāja profils
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com
Twitter
----- Account: talsuvestis.lv -----