Rakstu arhīvs
 
Decembris 2012
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Janvāris 2013
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Februāris 2013
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
Marts 2013
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Aprīlis 2013
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Maijs 2013
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Jūnijs 2013
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Jūlijs 2013
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Augusts 2013
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Septembris 2013
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Oktobris 2013
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Novembris 2013
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Decembris 2013
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Janvāris 2014
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Februāris 2014
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2
Marts 2014
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Aprīlis 2014
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Maijs 2014
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Jūnijs 2014
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Jūlijs 2014
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Augusts 2014
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Septembris 2014
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Oktobris 2014
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Novembris 2014
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Decembris 2014
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Janvāris 2015
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Februāris 2015
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 1
Marts 2015
23 24 25 26 27 28 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Aprīlis 2015
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Maijs 2015
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Jūnijs 2015
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Jūlijs 2015
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Augusts 2015
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Septembris 2015
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Oktobris 2015
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Novembris 2015
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Decembris 2015
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Janvāris 2016
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Februāris 2016
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 1 2 3 4 5 6
Marts 2016
29 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Aprīlis 2016
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Maijs 2016
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Jūnijs 2016
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Jūlijs 2016
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Augusts 2016
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Septembris 2016
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Oktobris 2016
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Novembris 2016
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Decembris 2016
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Janvāris 2017
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Februāris 2017
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 1 2 3 4 5
Marts 2017
27 28 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Aprīlis 2017
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Maijs 2017
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Jūnijs 2017
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Jūlijs 2017
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Augusts 2017
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Septembris 2017
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Oktobris 2017
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Novembris 2017
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Decembris 2017
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Janvāris 2018
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Februāris 2018
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4
Marts 2018
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Aprīlis 2018
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Maijs 2018
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Jūnijs 2018
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Jūlijs 2018
 
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Viedoklis

Vai izjūtat cenu pieaugumu?



Lai balsotu, jāielogojas sistēmā!
Pēdējās galerijas
Biežākie atslēgvārdi

«Mums ir potenciāls, kas nav pietiekami izmantots» 18.04.2018

Elīna Lāce
elina@talsuvestis.lv
63291188

12. aprīlī Talsu tautas nama Spoguļu zālē norisinājās Talsu novada tūrisma informācijas centra rīkotais seminārs «Satikšana un patikšana tūrismā», vēršot uzmanību uz aktualitātēm tūrisma jomā, iedrošinot un iedvesmojot jaunajai sezonai.
«Jūs visi esat cilvēki, kuri mūsu valsti dara jaukāku un stiprāku,» jau pašā sākumā klātesošajiem atgādināja Talsu novada tūrisma informācijas centra vadītāja Inese Roze, pa labam vārdam veltot gluži vai katram semināra dalībniekam.
Iedrošinošs savā uzrunā bija arī Talsu novada domes priekšsēdētājs Edgars Zelderis, kurš atzina, ka viņam esot ļoti pozitīvas izjūtas par to, kas notiks tuvākajā laikā. «Šobrīd vārds «tūrisms» praktiski katru dienu pašvaldībā tiek pieminēts dažāda līmeņa sarunās par to, ko darīt un kā darīt labāk. Esmu pārliecināts, ka Talsu novadam ir iespēja pārņemt stafeti no Kuldīgas un Ventspils, vairāk liekot akcentu uz nākamajiem desmit gadiem. Esam gatavi kopā ar jums darīt visu, lai tas tiešām tā būtu!» viņš apliecināja. Novada domes priekšsēdētājs arī sprieda, ka tūrisma jomas sakārtošanā runa nav tikai par uzņēmējdarbību, bet arī par to, lai novadā labi justos gan mēs paši, gan mūsu viesi. «Mums ir potenciāls, kas nav pietiekami izmantots, lai beidzot pateiktu, ka Talsi Kurzemē ir viens no būtiskajiem centriem,» pauda E. Zelderis, uzsverot, ka tieši tūrisma attīstīšana var palīdzēt šo pozīciju nostiprināt.
Semināra programma bija daudzpusīga, ļaujot izzināt gan iespējas saņemt finansiāli atbalstu no pašvaldības dažādu projektu īstenošanā, gan iepazīties ar šogad gaidāmajiem izaicinājumiem tūrismā, gan ieklausīties vairāku uzņēmēju darbības pieredzē, mācoties radošumu viesmīlībā, uzklausīt mazpilsētas stāstu un iepazīstot aizraujošu piedzīvojumu iesaistīšanu tūrisma piedāvājumā.
Jātiecas pēc sekotāju iesaistes
«Talsu Vēstis» noklausījās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras tūrisma departamenta tūrisma mārketinga nodaļas vecākās ekspertes Leldes Beņķes lekciju, kurā viņa runāja par tendencēm, kuras tūrisma jomā strādājošajiem jāņem vērā, lai digitalizācijas laikmetā spētu sevi un savu darbu padarīt redzamu un piesaistīt klientus. L. Beņķe minēja četrus atslēgvārdus, kuri mūsdienās izskan teju katrā sarunā par tūrismu un mārketingu: sadarbība, autentiskums, sajūtas un stāstījumi (no angļu valodas vārda storytelling).
«Mainījušies ir veidi, kādos mēs patērējam informāciju, un nenormāli palielinājies arī informācijas apjoms. Ik dienu internetā parādās simtiem, tūkstošiem, miljoniem jaunu satura vienību, un tas ir ļoti, ļoti daudz. Tāpēc mums kļūst arvien grūtāk tikt pamanītiem uz šī fona, un cilvēkiem, kuri nodarbojas ar mārketingu, radušās galvassāpes, kā šajā vidē komunicēt un tikt sadzirdētiem,» lektore atzina.
Viņa aicināja ņemt vērā divas tendences. «Viena no tām — veids, kādā tūrists mūsdienās vispār ceļo. Agrāk bija tendence ceļot, lai redzētu pēc iespējas vairāk, atķeksētu pēc iespējas daudz galamērķu un lielītos, ka esi bijis tik un tik vietās un paēdis tik un tik restorānos. Tagad drīzāk cilvēki grib iedziļināties galamērķa būtībā, grib katrā vietā pavadīt mazliet vairāk laika, saskarties ar vietējo sabiedrību. Piemēram, ārzemēs ir daudz portālu, kuri piedāvā iespēju paēst pie kāda mājās, un cilvēki tiešām aktīvi meklē iespēju satikt kādu vietējo un gūt iespaidu par to, kāda ir dzīve šajā valstī.
Otra tendence: kā efektīvākais ir iezīmējies satura mārketings (tirgzinības taktika, kas koncentrējas uz satura radīšanu un izplatīšanu internetā — E. L.), taču jāatceras — lai tas būtu efektīvs, nedrīkst visu laiku runāt tikai par un ap sevi. Ir jādara vairāk un šim procesam jāpieiet radošāk. Ievietojot interneta plašumos jebkuru satura vienību, tai jābūt jēgpilnai un pārdomātai. Viena no biežākajām kļūdām, ko jebkurš sociālo mediju lietotājs — uzņēmums — pieļauj, ir satura ievietošana bez mērķa, bez jēgas, bez būtības, vienkārši, lai būtu kāda rosība un lai kāda darbība profilā tiktu veikta. Ir jādomā par to, lai sekotāji jūtas kaut kādā veidā iesaistīti un lai saturam būtu kāda pievienotā vērtība. Sekotāju iesaistes rādītājs ir daudz vērā ņemamāks, nekā jūsu sekotāju skaits! Jums var būt tūkstošiem sekotāju, faktiskajai ziņai sasniedzot vien niecīgu daļu no viņiem. Drīzāk jāskatās, lai viņu iesaiste ir padziļināta — lai viņi iesaistās dialogā ar jums, iesūta savas fotogrāfijas…
Te nonākam pie nākamā punkta — jūsu klienti var būt jums palīgs, vērtīgs resurss, no kura smelties saturu, ko ievietot sociālajos tīklos. Pareizi veicot savu darbu, jūs varat atvieglot sev dzīvi,» atgādināja L. Beņķe.
Cenšoties izsekot pārmaiņām
Lai cik efektīvi iespējams darboties virtuālajā pasaulē, būtiskākā darba daļa tomēr veicama realitātē. Ir jānodrošina klientiem lielisks serviss un jāsniedz neaizmirstama pieredze, lai cilvēks pats gribētu ar to dalīties sociālajos tīklos.
Šai ziņā efektīva metode esot vides objekti (šobrīd topā esot šūpoles skaistās vietās). Dzirdot lektores minētos piemērus par liela izmēra uzrakstiem, pie kuriem cilvēkiem allaž gribas nofotografēties, kļuva žēl, ka Talsos pēc pagājušā gada pasākuma «Tusiš iekš Tals tirg» no Dzirnavkalna tik drīz tika novākts uzraksts «Talsi», kas arī iekļuva daudzu pilsētas svētku apmeklētāju fotogrāfijās. «Kad pilsētvidē tiek novietoti šādi objekti, tie motivē cilvēkus dalīties savā pieredzē. Var būt arī tieši pretēji — ja cilvēks nesaņem pozitīvo pieredzi, tad viņš drīzāk internetā lies žulti. Tas viss sasaucas — pašos pamatos jādomā par produkta būtību un kvalitāti,» atkārtoja L. Beņķe.
Sava produkta reklamēšanas iespējas ir dažādas, tostarp par jaunu reklāmas formu vairs nav nosaucama pat blogeru piesaistīšana, piedāvājot izmēģināt produktu vai baudīt pakalpojumu, pretī saņemot kādu ierakstu un bildi sociālajos tīklos.
«Pēdējos gados ārkārtīgi mainījies tas, cik mēs ārkārtīgi daudz patērējam video saturu. Ja kādreiz vairāk lasījām, bijām gatavi veltīt laiku satura iepazīšanai rakstveidā, tad nu jau mums vajag ātri un skaisti, vajag vizuālo baudījumu, lai mūs pārliecinātu braukt uz kādu konkrētu vietu, apskatīt kādu objektu vai kaut ko izgaršot. Laika taupīšanas dēļ cilvēks ir kļuvis tik izvēlīgs, ka drīzāk nevis pavadīs laiku, lasot blogu vai ceļvedi, bet 30 sekunžu garā video noskatīsies sev svarīgo un veiks izvēli par to, kur brīvdienās brauks.
Ja agrāk likās, ka viena no svarīgākajām video sastāvdaļām ir skaņa, muzikālais pavadījums vai kāda aktiera ierunāti vēstījumi, tad nu jau, ņemot vērā sociālo tīklu darbības principus, 85 procenti video tiek noskatīti bez skaņas! Būsiet pamanījuši, ka aizvien vairāk video parādās titri, un ir jādomā tieši par video vizuālo pievilcību,» uz nepieciešamību reaģēt uz pārmaiņām norādīja L. Beņķe.
Aktualitāti nav zaudējušas foto­grāfijas, un sava piedāvājuma atspoguļošanā vērts izvēlēties attēlus, kuros redzama nesamākslota vide, nav pieaicināti modeļi, kuri tikai pozē, bet dabiski cilvēki, vienkārši apmeklētāji, kuri iemūžināti pareizajā brīdī. Būtiskākais ir, lai attēlos strāvotu pozitīvas emocijas.
Lektore iedrošināja — lai digitālais mārketings būtu veiksmīgs, nevajag obligāti visam algot profesionāļus, tostarp profesionālu fotogrāfu pakalpojumu vietā lieliski var izmantot aizrautīgu amatieru radītās bildes. Drīzāk jāprot kolektīvā vai sadarbības partneru lokā saskatīt vietējos talantus, potenciālās zvaigznes, stāsta varoņus un mārketinga rīkus. «Tūristu var piesaistīt, arī runājot par tādām lietām kā kultūra, ēdiens un tamlīdzīgi. Tas ir daudz, daudz plašāks lauciņš,» skaidroja L. Beņķe, minot piemēru, ka tūrisma uzņēmējam ir iespēja arī kļūt par viedokļa līderi, satura mārketingā izmantojot sabiedrībā aktuālas tēmas un paužot savu nostāju plaši diskutētos jautājumos.

Pievienotie attēli
Atslēgvārdi
Tūrisms
Komentāri
Komentēt var tikai reģistrēti lietotāji.
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com
Lietotāja profils
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com
Twitter
----- Account: talsuvestis.lv -----