Atjauno ceļa segumu uz autoceļa «Talsi—Dundaga—Mazirbe»

Talsu novads

Sakārtot autoceļa «Talsi—Dundaga—Mazirbe» posmu no Valdgales krustojuma līdz Cīruļkalnam iespējams, jo valdība 28. aprīlī lēma novirzīt papildu 75 miljonus eiro valsts galveno un reģionālo autoceļu seguma uzlabošanai. Par šo finansējumu kopumā plānots sakārtot 595 kilometrus, kā arī astoņus tiltus. Ceļa seguma atjaunošanas darbus no Valdgales krustojuma līdz Cīruļkalnam veic SIA «Saldus ceļinieks» par līgumcenu 819 657 eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli.
Posmi, kuros veikti remontdarbi, atlasīti pēc vairākiem kritērijiem. Darbi notika atsevišķos objektos, kas bija ieplānoti 2021. gadā un kuru tehniskā dokumentācija jau bija gatava. Ņemot vērā, ka papildu finansējums 75 miljonu eiro apmērā ir pieejams tikai līdz šā gada 31. decembrim, investīcijas ieguldītas seguma atjaunošanā. Galvenais kritērijs posmu atlasē bija autoceļu tehniskais stāvoklis un satiksmes intensitāte. Segumu varēja atjaunot tajos posmos, kas bija salīdzinoši labā tehniskā stāvoklī un kam bija nepieciešams šāds uzlabojums. Otrs kritērijs, kas tika ņemts vērā, lai ieguldījumi maksimāli kalpotu lielam ceļu lietotāju skaitam, bija satiksmes intensitāte, liecina uzņēmuma «Latvijas Valsts ceļi» sniegtā informācija.
Atjaunojot ceļa segumu autoceļa «Talsi—Dundaga—Mazirbe» posmā no Valdgales krustojuma līdz Cīruļkalnam, uz ceļa braucamās daļas ieklāta izlīdzinošā kārta un veikta virsmas apstrāde, kā arī laboti ceļa iesēdumi un autobusu pieturvietu platformas. Darbus plānots pabeigt augusta vidū. Interesējoties, vai bijuši kādi faktori, kas traucējuši darbu izpildi, uzņēmuma «Latvijas Valsts ceļi» pārstāve Ieva Niedra «Talsu Vēstīm» teic, ka būvdarbu īslaicīgas pārtraukšanas iemesls bija stiprās lietusgāzes, tomēr pagaidām tas darbu pabeigšanu atbilstoši noteiktajam termiņam neietekmē.
Šajā objektā būvdarbus uzrauga «Latvijas Valsts ceļu» attiecīgā projekta vadītājs un būvuzraugs, kuri saskaņā ar līgumu pārstāv uzņēmuma intereses un klātienē seko būvdarbu norisei objektā. Būvuzraudzību veic AS «Ceļuprojekts». Lai nodrošinātu darbu kvalitāti, būvdarbu procesā veiktas arī laboratoriskas kvalitātes pārbaudes, veicot izejmateriālu kvalitātes pārbaudes (pārbaudītas šķembas, smiltis, bitumens un citi materiāli). Uzmanība pievērsta arī pašam būvniecības procesam, ievērotajām specifikācijām, tehnoloģijām un pareizo materiālu vajadzīgajam daudzumam.
Uzsākot ceļa posma atjaunošanu, iedzīvotāji publiski pauduši, ka daudz sliktāks ceļa posms ir uz autoceļa «Talsi—Roja» (P126), posmā aiz Ārlavām, kur brauktuve iesēdusies, veidojot vaļņus un radot bīstamas situācijas. Avārijas stāvoklī ceļš atrodas vairākus gadus. Uzņēmuma pārstāve skaidro, ka valdības šopavasar piešķirtie līdzekļi jāizlieto līdz gada beigām. Autoceļa (P126) posma no Valdemārpils līdz Rudei (10,12. — 26,8. km) asfalta segums vērtējams kā ļoti slikts, un tur nepieciešama pārbūve. Tas nozīmē arī tehniskā projekta izstrādi, kas ir laikietilpīga. Šie darbi pieejamā finansējuma ietvaros plānoti nākamajos gados. Iespējams, ka šī posma remontdarbi būs iekļauti Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas virzīto remontējamo posmu sarakstā administratīvi teritoriālās reformas kontekstā.
Jāmin, ka nesen pabeigti jūlija sākumā uzsāktie asfalta seguma atjaunošanas darbi arī reģionālā autoceļa «Ventspils—Kolka» posmā no Mazirbes līdz Vaidei (56,3. — 67,3. km). Tur veikta vienkārtas virsmas apstrāde un horizontālo marķējumu uzklāšana. Būvdarbus veica AS «Saldus ceļinieks» par līgumcenu 251 805 eiro (ar PVN), liecina uzņēmuma «Latvijas Valsts ceļi» publiskotā informācija. Arī šie darbi veikti par pavasarī piešķirtajiem valdības līdzekļiem.
Karte ar šogad plānotajiem valsts autoceļu remontdarbiem pieejama «Latvijas Valsts ceļu» mājaslapā www.lvceli.lv.