«Mana galvenā motivācija esmu es pati»

Personības

Talseniece Marta Ābele ikdienā ir juriste un datu aizsardzības speciāliste. Viņa piekopj veselīgu dzīvesveidu un aktīvi darbojas dažādos veselības uzlabošanas projektos. Parunāju ar Martu, lai noskaidrotu, kā nezaudēt motivāciju un visu paspēt laikus.
— Pastāsti, lūdzu, nedaudz par savu bērnību!
— Esmu uzaugusi Talsos. Sākumskolas posmu mācījos Talsu pamatskolā, bet pēc 4. klases pārgāju uz Talsu Kristīgo vidusskolu, kura manā ieskatā ir vislabākā skola Talsos.
— Kā izvēlējies, ko studēt pēc vidusskolas absolvēšanas?
— Vairāk vai mazāk tas bija manu vecāku lēmums, jo es savās vēlmēs biju apmaldījusies. Vecāki palīdzēja saprast, ka vispirms jāizmācās profesija, kura man noderēs visās dzīves situācijās un nodrošinās iztiku, pēc tam — varu darīt, ko sirds vēlas. Tā nu nokļuvu Latvijas Universitātes Juridiskajā fakultātē, un šī profesija patiesi ir tā, kas mani ir piepildījusi intelektuāli, nodrošinājusi finansiāli un tajā redzu arī pietiekami plašas izaugsmes iespējas.
— Studēšana Latvijas Universitātes Juridiskajā fakultātē noteikti nav tā vieglākā lieta. Kā paspēji to apvienot ar regulāriem treniņiem, neaizmirstot arī par veselīgu uzturu?
— Uzsākot studijas, mani vēl neinteresēja veselīgs un aktīvs dzīvesveids. Šī manas dzīves daļa parādījās tikai pēc vīra ienākšanas manā dzīvē. Tomēr tas, ko gribu atgādināt visiem studentiem — nekas nav svarīgāks par miegu! Neviens kontroldarbs, eksāmens vai noslēguma darbs nevar būt tik svarīgs, lai tu ļautu sev izdegt. Ja būsi paēdis, izgulējies un pasportojis, tad arī mācību process veiksies daudz vieglāk. Kad rakstīju maģistra darbu, katru rītu iesāku ar treniņu un tikai tad devos uz bibliotēku rakstīt darbu, jo zināju, ka tas palīdzēs man visu dienu uzturēt labāku koncentrēšanās līmeni, pacels manu enerģiju un pati būšu daudz mierīgāka. Galvenais ir saplānot visu — laiku mācībām, laiku darbam, laiku atpūtai, treniņiem, ēdienreizēm.
— Ar ko nodarbojies šobrīd?
— Esmu juriste un datu aizsardzības speciāliste Latvijas Universitātē. Mans šī brīža lielākais hobijs ir Instagram konta @divas.abeles attīstīšana, kurā kopā ar vīru dalāmies ar savu pieredzi veselīgā un aktīvā dzīvesveidā. Brīvajā laikā palīdzu vīram attīstīt online fitnesa platformu «MyEMS fitness online» un stāstu cilvēkiem par to, kā atbrīvoties no dažādiem produktiem, kuri ir pilni ar ķimikālijām, kas mūsu organismam nav nepieciešamas.
— Kā nezaudē motivāciju? Kas ir tavs atbalsts?
— Ir muļķīgi domāt, ka nezaudē motivāciju. Arī es bieži to pazaudēju un apzinos, ka tas ir pilnīgi normāli. Mums katram ir labās un sliktās dienas. Tāpat ir dienas, kad esi motivācijas un apņēmības pilns, un ir dienas, kad gribi tikai Netflix&Chill! Man vislabāk palīdz apziņa, ka ne visas dienas būs motivācijas pilnas un rītdiena, iespējams, būs labāka diena! Bet vispār mana galvenā motivācija esmu es pati. Es gribu būt vesela, aktīva un stipra, cik vien ilgi iespējams. Es gribu kopā ar mazbērniem skriet, lekt, priecāties un nenogurt. Lai to sasniegtu, ir jāiegulda mūža darbs.
— Ko tu ieteiktu tiem, kas cenšas ikdienā saplānot savu laiku?
— Pirmkārt, neuzlikt sev pārāk lielas ekspektācijas. Labāk ieplānot divas lietas, bet tās izdarīt, nevis ieplānot desmit un tad just vainas izjūtu par to, ka «nemāki saplānot laiku». Otrkārt, vienmēr visu pierakstīt — vienalga, vai viedtālrunī, kladītē vai uz avīzes malas, bet vajag pierakstīt katru vismazāko lietu, kura ir jāizdara. Es pierakstu arī to, ka ir jāizmazgā veļa, jo pēc šī darba izdarīšanas un izsvītrošanas no darāmo darbu saraksta es uzreiz jau sajūtos daudz produktīvāka. Treškārt, nepārmest sev, ja neizdodas visu saplānot perfekti. Ir jādod laiks, lai cilvēks pierastu pie jauniem ieradumiem, tāpat arī jāpierod pie laika plānošanas. Galvenais ir darīt, neapstāties, paņemt pauzi, kad tas nepieciešams, bet mērķtiecīgi turpināt iesākto!