Vecmeistaru tematikā 7. kursa audzēkņi absolvē Talsu mākslas skolu

Izglītība

Beidzot Talsu mākslas skolu, 7. kursa audzēkņi pirms pavasara brīvlaika divu nedēļu garumā kārtoja eksāmenus visos mācību priekšmetos, bet pēc brīvlaika izstrādāja nobeiguma darbu izvēlētajā mācību priekšmetā pie kāda no pedagogiem. Šogad nobeiguma darbu kopīgā tēma — «Vecmeistari».
Mākslas skolas nobeiguma darbu gleznošanā pie skolotājas Ineses Mīlbergas šogad darināja trīs meitenes — Asnate Kate Freivalde, Madlēna Rudzinska un Nikola Šmite. Meitenes tika galā ar sarežģītiem uzdevumiem, kas šogad, kad strādāt vajadzēja attālināti, prasīja sevišķi lielu drosmi un patstāvību. Katra skolniece uzgleznoja trīs darbus. Asnate savos darbos attēloja peonijas, kuru gleznošanā iespaidus smēlās no Intas Dobrājas darbiem. Madlēna izvēlējās gleznot Vilkmuižas ezeru trīs dažādās noskaņās — vakara saulrietā, saulainā un vēsā, lietainā laikā. Viņas uzdevums bija īpaši sarežģīts, jo ūdens gleznošana bieži vien ir grūts uzdevums pat pieredzējušam māksliniekam. Savukārt Nikola gleznoja klusās dabas — trīs dažādu mākslinieku darbu kopijas. Arī šā uzdevuma veikšana patstāvīgi, bez skolotāja palīdzības, nav bijusi viegla. Darbos vajadzēja attēlot gan traukus, gan ziedus, gan augļus, precīzi sajaukt vajadzīgos krāsu toņus un atdarināt mākslinieku gleznošanas manieri. Visas trīs meitenes ļoti labi veikušas darbus, saņēmušas izcilus un teicamus vērtējumus.
Šogad divas septītā kursa audzēknes izvēlējās diplomdarbus izstrādāt pie pedagoģes Gintas Kaminskas tekstilā. Skolotāja teic, ka Marta Brāle un Agate Alksne darbam pievērsušās ļoti atbildīgi. Satraukums bijis liels par to, vai bez skolotājas atbalsta klātienē tas maz ir izdarāms. Bet, saziņai noritot WatsApp aplikācijā, skolnieces tika iedrošinātas, un darbs iesācies. Marta Brāle apgleznoja un sašuva aizkaru, iedvesmojoties no Kārļa Sūniņa gleznām. Rezultāts izdevies lielisks, un vērtējums — augstākais. Otras diplomandes Agates Alksnes mērķis bija izveidot galda spēli «Cirks», miksējot dažādas tekstiltehnikas — filcēšanu, šūšanu, aplicēšanu. Kā iedvesmas avots bija gleznotājas Birutas Baumanes glezna «Cirks». «Agate ir ļoti mīļa māsa saviem brāļiem, un spēle tapa, domājot tieši par viņiem. Šis diplomdarbs bija ļoti darbietilpīgs. Vajadzēja sašūt spēles laukumu, tad filcēšanas tehnikā izveidot lielu metamo kauliņu, klauniņus un citas detaļas. Lielais darbs tika novērtēts ar atzīmi «desmit»,» komentē mākslas skolas pedagoģe Ginta Kaminska.
Skolotājas Ildzes Sapiegas vadībā divas skolnieces izvēlējās veidot diplomdarbu, kas saistīts ar šobrīd aktuālu tēmu — «Zero Waste», pārveidojot jau savu laiku nokalpojušas lietas, lai dotu tām jaunu iespēju turpmākai lietošanai. Ance Bērziņa savā darbā izvēlējās pārveidot apģērbu — džinsa jaku, T kreklu, divus šortus un kedas, apzīmējot tās ar tekstila krāsām. Par iedvesmas avotu tika ņemti sabiedrībā zināmi vecmeistari, tādi kā Botičelli ar darbu «Venēras dzimšana», Mikelandželo ar darbu «Ādama radīšana» un citi. «Ancei vienmēr ir padevušies smalki un gaumīgi darbi, tādēļ arī šis nesagādāja lielas grūtības. Rezultātā tapis izcils apģērbu komplekts, kuru valkājot viņa noteikti nepaliks nepamanīta,» neslēpj pedagoģe I. Sapiega. Savukārt Ieva Rēzija Šidlovska, iedvesmojoties no fovisma stila mākslinieka Anrī Matisa darbiem, pārveidoja galdiņu, veidojot tā virsmai no saplākšņa trijstūros sagrieztu puzli, kas liekama uz abām pusēm un katrā no tām — košs zīmējums. Tāpat Ieva piestrādājusi pie detaļām, apgleznojot galdiņa atvilktnes katru ar puzles krāsai raksturīgiem krāsu trijstūriem. Šo darbu mājas apstākļos veikt bijis samērā grūti, jo nezinātājam tehniski nopirkt īstās krāsas, lakas un pareizi tās lietot ir liels izaicinājums. «Piedevām Ieva vienmēr visu grib paveikt perfekti, tāpēc audzēknei šis darbs prasīja lielu piepūli un pacietību, bet rezultāts, par spīti visam, izdevies izcils,» teic Ildze Sapiega.
Elīza Paula Vegnere nobeiguma darbu izstrādāja keramikā pie skolotājas Katrīnas Vīnertes. Elīza savai ģimenei radīja šķīvju komplektu, apgleznojot sešus porcelāna šķīvjus virsglazūras tehnikā. Motīvu katram ģimenes loceklim viņa veidoja individuāli, pievēršot uzmanību tam, kas katru iepriecina, taču visus apvienojot un saskaņojot ar krāsainiem aplīšiem fonā. Bet skolniece Marta Muceniece nobeiguma darbu gatavoja pie skolotājas Katrīnas Vīnertes veidošanā. «Marta bija ieplānojusi veidot paliela formāta Trojas zirga interpretāciju mālā, taču sakarā ar ārkārtas stāvokli valstī ideju nācās pielāgot mājās paveicamam uzdevumam. Tā nu Marta nonāca pie nobeiguma darba idejas par mitoloģiskiem zirgu tēliem. Tie tika veidoti plastilīnā ar metāla stiepļu karkasu — Pegazs, Vienradzis un Kelpijs,» atklāj pedagoģe Katrīna Vīnerte.
Aplūkojot aizvadītā gada Talsu mākslas skolas skolēnu dalību konkursos, jāatzīmē skolniece Paula Irbe, kas ieguvusi 1. vietu savā vecuma grupā bērnu zīmējumu konkursā «Mana novada dārgakmens — jaunā būve» skolotājas Ineses Mīlbergas vadībā. Madlēna Rudzinska un Evelīna Ozola ieguvusi diplomu Starptautiskajā bērnu mākslas konkursā Rumānijā «Piatra Neamt Creativ-III» skolotājas Ineses Mīlbergas vadībā. Tāpat šīs pašas skolotājas vadībā skolnieces Asnate Kate Freivalde, Paula Irbe un Naomi Anna Māla piedalījās 48. Starptautiskajā bērnu mākslas izstādē — konkursā «Lidice 2020», iegūstot diplomu. Savukārt audzēkne Alise Vīksne pedagoģes Ildzes Sapiegas vadībā ieguvusi atzinību 50. Taivānas Pasaules bērnu zīmēšanas konkursā.