«Neatliec 1. janvāri uz 1. janvāri!»

Veselība

Tuvojoties svētku laikam, kad pienākumu ir vairāk nekā gribētos, bieži vien mūsu prioritāšu saraksts tiek krasi pamainīts. Ieteikumos par to, kā palikt aktīvam svētku laikā, dalījās treneris Kaspars Kristapsons.
«Man ļoti patīk viedais senlatviešu teiciens: «Neatliec uz rītdienu, to, ko vari izdarīt šodien!» Tā vietā, lai trīs reizes nedēļā pusotru stundu veltītu fiziskām aktivitātēm, kas ir minimālais laiks, lai cilvēks sevi uzturētu apmierinošā fiziskā formā, svētku laikā izvēlamies ko citu — meklējam dāvanas, rūpējamies par svētku galdu un domājam par to, ko svētkos vilksim mugurā. Tas, protams, ir normāli, bet, kā zināms, kas par daudz, tas par skādi. Pirms izklāstu ieteikumus, kā svētku laikā palikt aktīvam, gribu jūs iepazīstināt ar lavīnas efektu. Pirmssvētku laikā daudzi no mums izjūt stresu par to, kā viss sagatavots svētkiem, un sportiskās aktivitātes tiek piemirstas. Kad svētku laiks sagaidīts, seko lielā izēšanās — jāapciemo radinieki, draugi, un visur galdi vai lūst no pārpilnības. Ļaujamies ēdiena vilinājumam, kam seko Jaunā gada sagaidīšanas jampadracis, — jāpiebilst, ka arī alkohols svētku laikā netiek liegts. No decembra sākuma līdz Jaunā gada sagaidīšanai paiet vairāk nekā mēnesis, un maza sniega pika mēneša laikā pārvēršas par lielu, noslinkotu sniega bumbu. Atgādināšu, ka mēnesis ir viena divpadsmitā daļa no gada.
Ko darīt, lai šajā saspringtajā laikā neaizmirstu par fizisko sagatavotību? Jau nedēļas sākumā ieplāno savā darāmo darbu sarakstā pusotru stundu fiziskām aktivitātēm (vismaz trīs reizes nedēļā). Izvēlies aktivitātes, kas tev sagādā prieku vai vismaz neizraisa nepatīkamas sajūtas (lēnu pastaigu līdz veikalam vai apkārt Talsu ezeram nevajadzētu uzskatīt par fizisku aktivitāti). Atrodi pārinieku vai grupu, kas tevi grūtākajos brīžos atbalstīs un motivēs ierasties uz treniņiem. Dalies savos panākumos ar citiem (instagram, facebook, blogi, draugi, radinieki) — apmeklēt treniņu šajā svētku laikā ir panākums! Atalgo sevi par labi pavadītu treniņu, iegādājoties ko sen kārotu. Tam nav obligāti jābūt ēdienam, tas var būt jauns sporta tērps, sadzīves priekšmets vai jebkas cits, kas sagādā prieku. Visbeidzot — atrodi fitnesa treneri, kurš tevi noteikti spēs motivēt!» iesaka K. Kristapsons.