Neskaidrības saistībā ar ceļa remontu virzienā uz Upesgrīvu

Ziņas

«Talsu Vēstu» redakcijā šonedēļ vērsās divi iedzīvotāji, kuri vēlējās noskaidrot plašāku informāciju par remontdarbiem, kas šogad iecerēti un pamazām jau tiek uzsākti virzienā no Zvirgzdiem uz Upesgrīvu.
Viens no kungiem gribēja zināt, vai tiešām plānots atjaunot ceļa segumu satiksmes rotācijas aplī, kur darbi veikti salīdzinoši nesen. Viņaprāt, tas ir labā stāvoklī un nav vajadzības darīt vēl kaut ko. Valsts a/s «Latvijas Valsts ceļi» komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova skaidroja, ka 2016. gadā atjaunots tikai segums — asfalta virskārtas un drošības barjeru nomaiņa (aplis izbūvēts 1987. gadā). «Pašreiz veicamie būvdarbi skar ceļa segas nesošās kārtas un asfaltbetona segumu (ieklās divas jaunas asfalta kārtas), kā arī ūdens novades sistēmas pārbūvi,» informēja A. Kononova. Pilna ceļa segas pārbūve paredzēta apļa pieejās autoceļam «Talsi—Upesgrīva» un Talsu apvedceļam.
Otrs laikraksta lasītājs, kurš ir laidzenieks visu mūžu, saistībā ar ceļa posma būvdarbiem uztraucās par ozola (atrodas Zvirgzdos, vairākus metrus pirms autobusa pieturas, ja skatās virzienā no Talsiem uz Laidzi) likteni. To 1935. gadā esot iedēstījis Ministru prezidents Kārlis Ulmanis. Kungs atnesa mums kopijas no preses izdevuma «Talsu Balss», kur divos rakstos pieminēts stāsts par ozola dēstīšanu. Tagad uz ozola uzzīmēts sarkans krusts, ceļa mala pirms un pēc tā jau nogreiderēta. Vai šo koku plānots nozāģēt un būvdarbus nav iespējams veikt citādi, lai no tā izvairītos?
Valsts a/s «Latvijas Valsts ceļi» sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Ieva Niedra pauda: kaut arī būvprojekta izstrādes laikā saņemta koka ciršanas atļauja no Talsu novada pašvaldības, valsts a/s «Latvijas Valsts ceļi» patlaban vērtē iespējamos risinājumus, lai ozolu varētu saglabāt, neietekmējot satiksmes drošību. «Tāpat vērtējam, vai, veicot ceļa būvdarbus, ir iespējams izvairīties no ozola sakņu sistēmas skaršanas un bojāšanas,» atklāja I. Niedra.
Reģionālā autoceļa «Talsi—Upesgrīva» (P127) posmā no Talsiem līdz Laidzei (1,35 —7,11 km) tiek veikti ceļa segas pārbūves darbi. Būvnieks: SIA «Saldus ceļinieks», līgumcena — 4,7 miljoni eiro (ar PVN).