Talsu autoosta — būtiska pilsētas vizītkartes sastāvdaļa

Ziņas

Talsu autoosta ir viena no pirmajām vietām, ko apmeklē pilsētas viesi, un tas rada zināmu iespaidu par pilsētu kopumā. No ārpuses skaisti sakopta, bet iekšpusē paveras ne pārāk glaimojošs skats ar nelielu uzgaidāmo telpu senatnīgā izskatā, kādu salauztu krēslu un nepatīkamām smakām. A/s «Talsu autotransports» sola šovasar iekštelpās veikt kosmētisko remontu.
Aizvadītajā nedēļā ļoti plaša sabiedrības interese un ne pārāk glaimojoši komentāri bija lasāmi sociālajā vietnē «Facebook». Piemēram, «Autoostai pienācīgs skats no ārpuses, bet kas iekšā? Tur pat biļeti nevar ieiet nopirkt un vasarā vispār tur smird kā elle, pat ja nav neviena dzērāja.»; «Nav saprotams, kāpēc talseniekiem un novada iedzīvotājiem, kuriem katru dienu ar sabiedrisko transportu ir jāpārvietojas uz darbu utt., tas ir jāpieņem kā norma?»; «Pagājušajā mēnesī biju Talsos un no šoka nevarēju atiet. Tieši Talsu autoosta ir Talsu vizītkarte!» un daudzi citi.
A/s «Talsu autotransports» (kura īpašumā ir autoosta) valdes priekšsēdētāja Jana Kalēja stāsta, ka uzņēmums mājaslapā publicējis klientu aptaujas anketu, kurā vairākums ir izteicis neapmierinātību par autoostas iekštelpu vizuālo stāvokli un neciešamo smaku telpās.
«Pilnībā saprotam mūsu klientu neapmierinātību
un atzīstam savas kļūdas. Nenoliedzams ir fakts, ka autoostas telpas ir sliktā stāvoklī, bet negribam piekrist tam, ka tās netiek tīrītas — tas tiek darīts vairākas reizes dienā.
Gribam uzsvērt, ka autoostas telpas diemžēl ir tā vieta, kur savu pajumti gada vēsajā laikā ir radusi meklēt mūsu sabiedrības daļa ar sociāli nelabvēlīgu dzīvesveidu. Sakām paldies Talsu pilsētas pašvaldības policijas darbiniekiem, kuri ārkārtas gadījumos palīdz risināt šo jautājumu!» skaidro J. Kalēja.
Talsu novada pašvaldības policijas priekšnieks Māris Grīnvalds stāsta, ka policijas darbinieki Talsu autoostu apseko arī ikdienā un pievērš uzmanību sabiedriskajai kārtībai. «Ir reizes, kad saņemam informāciju no Talsu autoostas par personām, kuras alkohola reibumā ir aizmigušas vai traucē citiem iedzīvotājiem sabiedrisko mieru,» apgalvo M. Grīnvalds.
Policijas priekšnieks uzsver, ka šāda problēma pastāv ne tikai Talsu, bet arī citās autoostās visā Latvijā. «Kur daudz cilvēku, tur vieglāk tikt pie kādiem labumiem, piemēram, naudas. Šie cilvēki autoostās ubago, bet gribu vērst iedzīvotāju uzmanību to neatbalstīt. Jo mazāk tiks iedota nauda, jo šī vieta viņiem paliks neinteresantāka. Šīs personas tur uzturas arī tādēļ, ka nereti pasažieri autoostā aizmirst kādu lietu, kas tiek piesavināta. Sabiedrībai va­ja­dzē­tu ļoti piedomāt pie savas drošības un rīcības,» mudina M. Grīnvalds.
Autoostas ēkas un apkārtnes sakārtošanā uzņēmums
iespēju robežās nepārtraukti veic zināmus ieguldījumus. Ir sakārtota ēkas fasāde, nobruģētas ietves un celiņi, uzstādītas nojumes, izvietoti elektroniskie tablo pie iekāpšanas pieturvietām, kas sniedz klientiem vajadzīgo informāciju par maršrutiem un to izpildes laikiem, tādā veidā radot zināmu drošības sajūtu. Arī autoostas iekštelpās uzstādītie tablo ir paredzēti klientu informēšanai par autobusu kursēšanas grafikiem, jo esošais informācijas dēlis ir nepārskatāms un cilvēkiem ar redzes traucējumiem to ir grūti izlasīt.
Tomēr, neskatoties uz sakārtoto ēkas ārpusi, cilvēki ir neapmierināti ar to, kādā stāvoklī atrodas iekštelpas. Kad to plānots risināt? J. Kalēja teic, ka jau pirms vairākiem gadiem uzņēmums izstrādājis autoostas rekonstrukcijas projektu, kurā paredzēta ūdensvada, kanalizācijas un siltumapgādes izbūve ēkā, kā arī visas ērtības, tajā skaitā labierīcības un kafejnīca autoostas klientiem. «Diemžēl šī projekta īstenošanai nepietiek resursu, tāpēc meklējām iespējas to piesaistīšanai. Tā kā līdz šim brīdim tas nav izdevies, esam pieņēmuši lēmumu vasarā veikt vienkāršotu kosmētisko remontu. Šobrīd to nevaram izdarīt, jo tā veikšanai nepieciešams slēgt klientu zāli.
Paldies visiem, kas izteica viedokli! Gribam uzsvērt, ka tas mums ir svarīgs un vienmēr esam atvērti sadarbībai, lai sasniegtu iespējami labāko darba rezultātu un nodrošinātu tādu pakalpojumu, kādu to vēlas saņemt mūsu klienti. No sirds atvainojamies Talsu novada iedzīvotājiem un pilsētas viesiem! Esam guvuši pārliecību par to, cik nozīmīga un būtiska ir autoostas esamība sabiedrībai,» pauž J. Kalēja.