Sniegs un apledojums daudzviet apgrūtina braukšanu

Ziņas

Tā kā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu gan pa valsts galvenajiem, gan reģionālajiem autoceļiem, valsts a/s «Latvijas Valsts ceļi» aicina autovadītājus būt uzmanīgiem. Lai izvairītos no sarežģījumiem, nepieciešams izvēlēties autoceļa seguma stāvoklim atbilstošu braukšanas ātrumu un ievērot piesardzīgu distanci.
Apgrūtināti braukšanas apstākļi ir uz vairākiem valsts galvenajiem autoceļiem, tai skaitā uz Ventspils šosejas (A10) posmā no Rīgas līdz Ventspilij un visa maršruta garumā uz autoceļa «Talsi—Stende—Kuldīga» (P120). Uz reģionālajiem autoceļiem apgrūtināta braukšana ir Rīgas, Aizkraukles, Bauskas, Cēsu, Dobeles, Liepājas, Madonas, Talsu, Gulbenes, Jēkabpils, Jelgavas, Kuldīgas, Limbažu, Tukuma, Valmieras un Valkas apkārtnē.
A/s «Latvijas Autoceļu uzturētājs»
Talsu ceļu rajona direktors Andris Pētersons norāda, ka A uzturēšanas klases autoceļi tiek tīrīti vairākas reizes diennaktī, kas atbilst standarta ziemas situācijai. Neskatoties uz to, ziemas apstākļos uz ceļiem var veidoties tā saucamais melnais ledus, ko ir grūti pamanīt. Sniega kārta vai apledojums uz autoceļiem var veidoties atkārtoti, un braukšanas apstākļi var būt apgrūtināti arī pēc tam, kad ir veikti ziemas uzturēšanas darbi.
Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos ir iesaistītas visas sešas tehnikas vienības, kas strādā no 3.00 rītā, skaidro a/s «Latvijas Autoceļu uzturētājs» Talsu nodaļas vadītājs Andris Kondrāts. Ceļa posmu, kur braukšanas apstākļi būtu īpaši apgrūtināti, Talsu, Dundagas, Rojas un Mērsraga novadā nav. A. Kondrāts iesaka braukt uzmanīgi un izvēlēties piemērotu pārvietošanās ātrumu. Parasti pēc snigšanas tiek nodrošināti klasēm atbilstoši braukšanas apstākļi, bet snigšanas laikā to iespējams izdarīt tikai daļēji. Ziemas uzturēšanas līmenis uz dažādas nozīmes autoceļiem ir atšķirīgs, un ceļa stāvoklis ziemas laikā var mainīties ļoti strauji.
Valsts autoceļi ir sadalīti
dažādās uzturēšanas klasēs un tiek uzturēti, lai atbilstu noteiktajām prasībām. Līdz ar to mainīgos laik­apstākļos (snigšana, apledojums, putenis, vējš) autoceļu brauktuves stāvoklis starp dažādām uzturēšanas klasēm atšķiras. Valsts autoceļiem tiek noteiktas piecas ziemas uzturēšanas klases — A, A1, B, C un D. Pieļaujamais sniega biezums uz autoceļa brauktuves mainīgos laika apstākļos A un A1 uzturēšanas klases autoceļiem var būt seši centimetri, B uzturēšanas klasei — astoņi centimetri, C uzturēšanas klasei — desmit centimetri, bet uz D uzturēšanas klases autoceļiem pieļaujamais sniega biezums netiek normēts. Autoceļu brauktuves pilnībā tiek attīrītas tikai pēc snigšanas beigām. A uzturēšanas klases autoceļa brauktuves no sniega attīra un to apstrādi ar pretslīdes materiāliem veic trīs stundu laikā, A1 uzturēšanas klasi — četru stundu laikā, B uzturēšanas klasi — sešās stundās, savukārt C uzturēšanas klasei autoceļa attīrīšanu no sniega veic 18 stundās, D uzturēšanas klasei laiks netiek normēts. Autoceļiem ar grants segumu pārsvarā ir C un D uzturēšanas klase, kas nozīmē, ka laiks autoceļu brauktuves apstrādei ar pretslīdes materiālu un rievu izveidošanai sasalušā vai piebrauktā sniegā uz autoceļa brauktuves netiek normēts. Līdz ar to ceļu lietotājiem jābūt uzmanīgiem, jo grants ceļu apstrāde ar pretslīdes materiāliem tiek veikta satiksmei bīstamākajos posmos — stāvos kritumos, kāpumos, līkumos, krustojumos. Savukārt rievošanu veic, ja piebraukta sniega vai apledojuma biezums ir vismaz pieci centimetri.